Zmierz obwód koła, np: centymetrem krawieckim, ale możesz też ustawić koło wentylem na dole, przetoczyć się o pełen obrót i zmierzyć przejechany odcinek. U mnie na 195/55/14 jest to dokładnie 1,75m. Następnie zakładasz sobie maksymalne dopuszczalne obroty i liczysz:
1. Ponieważ prędkość jest w km/h, musisz pamiętać o jednostkach, tak więc obr/min zamieniasz na obr/h czyli obr/min*60.
Dla podanych przez Ciebie przykładowych 5600obr/min będzie to 336000obr/h.
2. Liczysz teraz prędkość obrotową wału dla każdego biegu, czyli 336000 obr/min dzielisz przez przełożenie każdego biegu, a następnie przez przełożenie mostu. Da Ci to ilość obrotów koła w ciągu godziny przy 5600obr/min.
W Twoim przypadku będzie to:
1 bieg 25152obr/h
2 bieg 43185obr/h
3 bieg 68528obr/h
4 bieg 91553obr/h
3. Mnożysz wyniki dla każdego biegu i otrzymujesz odległość w metrach jaką przebędzie koło w ciągu godziny przy obrotach 5600obr/min, czyli prędkość

(w m/h, a po podzieleniu przez 1000 w km/h)
4. Pozostaje kwestia poprawności wskazań prędkościomierza. Przełożenie napędu prędkościomierza w skrzyni biegów, musi być dopasowane do przełożenia w napędzie prędkościomierza (o czym informuje wskaźnik "W=" na dole tarczy prędkościomierza). Najprościej przejechać się z nawigacją i porównać wskazania. Będziesz znać ewentualne przekłamanie wskazania prędkości.
Pozdrawiam