Kadett C - amortyzatory i sprężyny

a także, koła, felgi i wszystko co z tym związane
Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: Adaśko » 24 stycznia 2009, 13:01

Ocenisz jak pojeździsz. Ja przekonałem się do Koniny i nie będę zmieniał. Renoma tego producenta oraz dożywotnia gwarancja mówią same za siebie.
Na pewno zaletą Koni jest ich regulacja, więc można je sobie dostroić idealnie do swoich preferencji- od betonu (obecnie skok zawieszenia w mojej Asconie to 2,5-3cm) do niewiele twardszych od serii.


Brakuje mi braku rdzy...


Awatar użytkownika
icek
Posty: 264
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 17:11
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 77102
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: icek » 24 stycznia 2009, 15:16

Al-ko mają dobry stosunek jakości do ceny, ale ze sportem nie mają nic wspólnego.
Mobilizowany postępem korozji


Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: Adaśko » 24 stycznia 2009, 23:59

Żeby nie być gołosłownym, przedstawiam wykres z trzepania Ascony ze stacji diagnostycznej.


Testowane amory to Koni Gelb skręcone na max twardość. Zaznaczam, że zostały wyjęte z Manty, w którym poprzedni właściciel jeździł na nich jakieś 8 lat, ja tą Mantą polatałem ponad rok, a od roku śmigają w Asconie. Dodam, że Manta na takim zawiasie została ściągnięta z Niemiec, więc tylko domyślać się, ile lat mają te amortyzatory.

Podsumowując, fabrycznie nowe amortyzatory (dobrej klasy) mają sprawności rzędu 75-85%.

Kolejny PLUS na rzecz Koni.


Brakuje mi braku rdzy...

Awatar użytkownika
Bykownik
Posty: 245
Rejestracja: 15 stycznia 2009, 16:44
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postautor: Bykownik » 25 stycznia 2009, 00:37

Zgadzam się :!: Gdy ktoś Ci mówi cenę tego cuda to Cię skręca ale są warte każdej złotówki...KONI rulez :-D

reaven
Posty: 54
Rejestracja: 17 lipca 2008, 16:27
Lokalizacja: Ostr. Św

Postautor: reaven » 25 stycznia 2009, 14:52

zgadzam sie z wami. Obecnie mam zawias -100 kto oglada fora manty widzial foty [5,5 cm] poluznica od asfaltu mam do tego zolte konie skracane . opone od rantu blotnika mam 1cm i na skreconych kolach nic nie dobija i zaciera. auto skacze jak pileczka ale w zakrety sie nie zwalnia .
Jamexy mozna kupic jeszcze w sklepie Darts z Sopotu i maja rozne obnizenia.

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 26 stycznia 2009, 07:26


Awatar użytkownika
icek
Posty: 264
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 17:11
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 77102
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: icek » 26 stycznia 2009, 09:43

@Luz
Jakoś nigdzie nie mogę doczytać że masz założone Al-Ko, piszesz tylko o Bilstein'ach, chyba że chodzi o coś innego?
Mobilizowany postępem korozji


Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 26 stycznia 2009, 11:19

Na zawodach miałem AL-KO i mam je teraz obecnie na aucie, były wahania jakie zostawić dlatego też nie aktualizowałem w opisie.
Teraz ostatecznie padło na AL-KO

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 113
Rejestracja: 10 listopada 2009, 16:05
Marka: C Limo, E30 Touring
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 1493401
Lokalizacja: Iława

Postautor: Miś » 24 grudnia 2009, 17:13

Podepne sie tutaj. Mam na oku takie amorki: http://cgi.ebay.de/koni-gelb-fuer-Opel- ... 3efb5a8abb. Na razie planuje zostać przy 1.2 a w aukcji napisane jest że są to amorki do kadzia 2.0. Natomiast w katalogu Koni nie znalazłem podziału na wersje silnikowe. Czy zatem oznacza to że mogę je śmiało montować do 1.2 ? I czy ze spręzynami też tak jest że wersja silnikowa nie ma znaczenia?

Awatar użytkownika
icek
Posty: 264
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 17:11
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 77102
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: icek » 24 grudnia 2009, 17:33

Możesz śmiało montować, sprężyny też.
Mobilizowany postępem korozji


Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 24 grudnia 2009, 23:42

Ludzie różne rzeczy pisza na aukcjach. A podziału w katalogu nie znajdziesz bo o ile wiem to w kadett'cie c nigdy seryjne nie był montowany silnik 2.0.
Zamontować możesz z powodzeniem ale sprężyny moga sie okazac trochę wyższe niż się spodziewasz a to za sprawą wagi silnika

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 113
Rejestracja: 10 listopada 2009, 16:05
Marka: C Limo, E30 Touring
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 1493401
Lokalizacja: Iława

Postautor: Miś » 25 grudnia 2009, 00:15


Awatar użytkownika
tomi0705
Posty: 84
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:07
Marka: opel
Silnik: c20xe,cih
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7430938
Lokalizacja: kraków/zakrzowiec
Kontaktowanie:

Postautor: tomi0705 » 26 grudnia 2009, 15:15

nie sztuka jest zabić owada przednią szybą,,,sztuka zrobić to boczną :]

Awatar użytkownika
Szym
Posty: 247
Rejestracja: 21 czerwca 2007, 17:08
Marka: Opel
Silnik: 1.2N / C20ne
Rok produkcji: 1976 /1977
Gadu-Gadu: 4029512
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Szym » 26 grudnia 2009, 23:15

tomi0705, Misiowi chodziło raczej o różnice miedzy CIH'em a OHC'em, której sam jestem mocno ciekaw :)
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne żeby bokiem!

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 113
Rejestracja: 10 listopada 2009, 16:05
Marka: C Limo, E30 Touring
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 1493401
Lokalizacja: Iława

Postautor: Miś » 27 grudnia 2009, 00:07

Nie Szym,chodziło mi o różnice między OHV a CIHem, moja pomyłka.A jeżeli już musisz znać różnicę między CIHem a OHCem to polega ona na tym że w OHCu wałek rozrządu umiejscowiony jest bezpośrdnio nad komorami spalania, a w CIHu zboku. Różnic w wadze nie znam. tomi0705 dzięki za zachowanie powagi ;)



Wróć do „Zawieszenie i układ kierwowniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości