2 pompy i jakieś puchy

Wszystko to co nie pasuje powyżej
Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

2 pompy i jakieś puchy

Postautor: bajcik » 29 kwietnia 2008, 10:57

na stronce widnieje takie zdjęcie:



pompy, filtr to jeszcze rozumiem ale co to są te 2 baniaczki po lewej? I jak to jest podłączone i po co?
C20NET


Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 29 kwietnia 2008, 11:26

to większe to z angielskiego fuel sorge tank, ma za zadanie zapewnić cały czas dopływ paliwa...
a to mniejsze to mam wrażenie, że to kolejna pompa paliwa, ale ja się nie znam ;-)
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
Melins
Posty: 765
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:31
Lokalizacja: Żagań[Sagan]
Kontaktowanie:

Postautor: Melins » 29 kwietnia 2008, 12:11

czekaj jak sie nie yle 2 pompy niskiego cisniena potem zbiorniczek i pompa wysokiego cisnienia pomaga jak latasz boki i takie tam :mrgreen:
Kadetta B Coupe Rallye 1.1 SR!

Awatar użytkownika
kiczort
Posty: 47
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:33
Lokalizacja: Pelplin

Postautor: kiczort » 02 maja 2008, 10:16

to co widac na zdjeciu to dobry zestawik do zasilenia w paliwko, zeby przypadkiem na wyscigach gorskich czy szybkich slalomach nie zabraklo wachy z powodu przesuwania sie jej poprzes sily odsrodkowe. i tak jak widac :

ze zbiornika leci do zlotej pompy niskocisnieniowej, ktora napelnia "cath tank" tena maly baniaczek ktory ma pewnie z pojemnosc 2 litrow. tak jak widac gorny krociec jest przelewem ktory laczy sie z trojnikiem gdzie tez jest poworot od silnika "rurka A miedzian" a potem do zbiornika.
z dolu "catch tanka" jest waz ktory idzie do dwoch srebrnych pomp firmy BOSCH i tak albo chodza dwie jak jest duze zapotrzebowanie albo jedna jest w razie awarii drugiej i typ tylko przelancza ja na konsoli pstryczkiem :-D wkoncu to wysicigi i trzeba byc przygotowanym na wszystko :lol: z pomp idzie do duzego filtra i potem do rureczki F i do silnika.

sprzet jest bardzo dobry jesli sie wykorzystuje samochod do szybkiej jazdy i slalomow lub wyscigow gorskich.

mam nadzieje ze wszystko zostalo ujete
pozdrowka
"OPEL KADETT C LIMO 2.0 16V"
"OPEL KADETT C CARAVAN 1.2" - SPRZEDANY
"YAMAHA YZF-R1 2005" - SPRZEDANA
DUPOWÓZ - AUDI S8

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 02 maja 2008, 10:43

Do końca nie widać na 100% na tym zdjęciu, ale powinno byc tak jak Bart pisze. Wątpliwe w opisie jest tylko przełączanie pompy - jak już się ścigać to niech obie tyrają. Zastanawiający (dla mnie) jest powrót paliwa, gdyż jest w nim trójnik na zbiornik i akumulator ciśnienia ("cath tank"). O ile przyjmuję, ze w zbiorniczku od góry jest wbudowany zawór zwrotny, który pozwala tylko wpłynąć, to zdecydowanie mi tego brakuje przed powrotem do zbiornika.
Ciekawe jest zastosowanie pompy wstępnego zasilania przed pompami boscha. Widocznie ich konstrukcja nie jest ograniczona ze względu na ciśnienie lecz na jego przyrost.
Jakieś pomysły? :?:



Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości